Where we are now

LG G3 DENGAN SKRIN 5,5 INCI QUAD HD RASMI DILANCARKAN DI INDONESIA, DENGAN HARGA 6,9 JUTA RUPIAH (1 FOTO)

Salah satu smartphone terbaik yang ada di pasaran pada masa ini telah secara rasmi diperkenalkan di Indonesia pada minggu lalu. Smartphone tersebut adalah LG G3 yang skrin layar beresolusi tinggi berukuran 5,5 Inci Quad HD 2560 x 1440 piksel. Di Indonesia, beberapa online shop terkemuka telah boleh membuat preorder smartphone ini dengan harga 6,999 juta rupiah.

Handphone ini merupakan smartphone terbaru dari LG yang dapat bersaing dengan smartphone Android high end yang ada di pasaran. Selain menawarkan skrin beresolusi tinggi, handphone ini juga mempunyai kemampuan yang yang hebat. Kerana dikuatkan dengan  chipset Snapdragon 801, Quad-core 2.5 GHz Krait 400 dan juga  handphone ini mempunyai RAM sebesar 2GB dan memori internal 16GB.
Untuk penambahan memori , handphone ini mempunyai slot microSD yang dapat menampung memori hingga 128GB. Sementara itu dari segi ketahanan bateri, terdapat bateri berkapasitas 3000 mAh. LG menggunakan sistem operasi terupdate, Ia itu OS Android KitKat 4.4.2 pada smartphone ini. Selain itu, di belakangnya juga terdapat kamera utama 13MP yang mempunyai kemampuan autofocus super cepat dalam masa hanya 0.3 saat.
Credit tekno.kompas

No comments:

Post a Comment

 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...