Where we are now

JAM TANGAN PINTAR IWATCH DARI APPLE DIKATAKAN MEMPUNYAI 10 SENSOR (1 FOTO)

Para pesaing Apple seperti Samsung ataupun LG telah secara rasmi memperkenalkan jam tangan pintar milik mereka. Apple sendiri telah cukup lama dirumorkan tengah mempersiapkan jam tangan pintarnya yang disebut-sebut bernama iWatch. Dan kini, rumor mengenai spesifikasi dari jam tangan pintar tersebut tersebar ke publik.


Menurut laporan dari WSJ, jam tangan pintar iWatch itu akan dilengkapi dengan setidak-tidaknya 10 sensor. Sensor-sensor tersebut digunakan untuk melakukan pengawalan terhadap keadan kesihatan serta kecergasan penggunanya. Selain itu, Apple dikabarkan mempunyai target penjualan 10 hingga 15 juta iWatch pada tahun ini.
Selain itu, LG juga disebut-sebut menjadi partner Apple sebagai pembekal ekslusif layar iWatch. Selain itu, terdapat nama perusahaan asal Singapura bernama Heptagon yang berperanan untuk memasuk sektor imaging serta sensor pada jam tangan pintar itu. Rumor lain dari Reuters menyebut jam tangan pintar ini akan hadir dengan saiz berukuran 2,5 inci.
Rumor lain juga menyebut jam tangan iWatch akan didatangi fitur wireless charging. Layar sentuh pada jam tangan pintar itu juga bakal digunakan untuk memberikan kemudahan dalam pengoperasiannya.
Credit theaustralian

2 comments:

 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...