Where we are now

WINDOWS 9 BAKAL GUNAKAN GAYA PAPARAN MENU WINDOWS 7 (2 FOTO)

Windows 9 memang membuatkan banyak pihak ingin tahu konsep yang bakal diguna pakai Microsoft. Windows 9 yang biasa disebut dengan Windows 9 Treshold ini diberitakan akan menggunakan paparan menu seperti apa yang ada dalam Windows 7.


Microsoft sempat mengambil langkah bejaga-jaga untuk merubah paparan start menu tradisional yang ada untuk digunakan dalam Windows 8. Namun dilihat mereka mula sedikit menyesalinya, paparan menu gaya metro dan futuristik yang ada dalam Windows 8 di bawah harapan kurang nampak menarik hati penguna, Banyak user yang lebih suka dengan rekaan artisitik tradisional yang ada dalam paparan menu Windows 7.
Microsoft sempat memberi respon berkaitan hal ini, Windows 9 akan menggunakan konsep “Mini-Start Menu” yang menggabungkan antara start menu gaya metro ala Windows 8 dengan start menu gaya tradisional seperti yang ada pada Windows 7.Pada masa ini, Microsoft masih dalam proses “updating” windows 8. Kemungkinan Windows 9 Treshold ini akan dilancarkan pada quarter awal tahun depan.

Credit businessinsider

No comments:

Post a Comment

 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...