Where we are now

LG HADIRKAN SKRIN OLED FLEKSIBLE BERUKURAN 18 INCI YANG DAPAT DIGULUNG (3 FOTO)

Teknologi yang ada masa kini memang sangat canggih. Salah satunya adalah berbentuk sebuah skrin fleksibel. Beberapa jenis prototype skrin fleksibel dari beberapa perusahaan telah pun muncul pada umum. Baik Nokia, Samsung dan kini adalah LG. Bahkan perusahaan asal Korea Selatan tersebut kini mempunyai sebuah skin OLED fleksibel berukuran 18 inci.


Layar OLED tersebut mempunyai resolusi 1200 x 810 piksel. Resolusi yang rendah untuk skin berukuran tersebut. Namun yang perlu diingatkan, skrin tersebut masih dalam bentuk prototype, jadi masih sahaja resolusinya akan terus diperbaiki. Salah satu yang menarik dari skrin fleksibel ini adalah kemampuannya yang dapat digulung seperti roti gulung.

Selain itu, LG juga menjanjikan akan segera menyediakan skrin OLED fleksibel dengan ukuran yang lebih besar pada tahun 2017 yang akan datang. Bahkan skin tersebut dijanjikan mempunyai ukuran lebih dari 60 inci dengan resolusi Ultra HD dan panel transparan.


Panel transparan, yang akan dikeluarkan LG, akan mampu memberikan pengalaman yang lebih baik dibandingkan panel biasa. Mereka mengatakan bahawa panel transparan mempunyai angka transmitansi tiga kali lebih tinggi dibandingkan LCD biasa. Hal ini akan memberikan gambar yang lebih jelas.

Credit engadget

2 comments:

 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...